Liikutko laihtuaksesi

pirtelö kannusta make nutrition your weaponTänään aamulla aikaisin, niin kuin viime viikonloppunakin, löysin itseni suksilta City-golfkenttämme kantavilta hangilta. Ihan huima tunne työntää menemään peltoja pitkin. Kiersin 18-reikää. Tuli ehdottomasti tämän kauden toistaiseksi paras kierros! Suksilla.

Asiakkaani ja oman tiimini jäsenet kysyvät usein, liikunko paljonkin? ”Ööööööö – emmä tiiä. Riippuu, mikä on paljon. Se on vähän niin kuin kauneus: katsojan silmissä!”

Nykyisin liikuntani on enemmänkin leppoisaa kuntoilua,kuin päämäärätietoista harjoittelua. Lajit, joiden parissa viihdyn kuluttavat arjen turhia kaloreita. Viihdyn suksilla, joskus rospuuttokaudella jopa sauvakävelenkin (pimeässä?), mutta kaipaan kesiä, jolloin rullaluistelin ja meloin. Golf on napannut melkoisen lohkon muiden kesälajien harrastamisesta, mutta kyllä tekisi tasapainolle hyvää … kajakissa istuminen, meinaan. Oletko koskaan kokeillut? Ei kanoottia, vaan kajakkia?

Hyvinvointibisneksessä on tärkeää olla tuotteensa tuote. Mulle se on merkinnyt oman hyvän olon painon ja kaloreita kuluttavien liikuntalajien löytämistä. Tiesitkö, että jos 90 kg painava henkilö haluaa kuluttaa 500kcal, tulee hänen esimerkiksi hiihtää 39 minuuttia, tai golfata 83 minuuttia?Karkeasti ajatellen puolen tunnin liikunta kuluttaa siis 300-400kcal. On se niin väärin, että esim. Dallas-pullassa on n.330kcal. Valintoja arkeen. Ja liikkumaan!